logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۷۷۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی ماهنشان:

میراث فرهنگی بیانگر هویت بشر است

میراث-فرهنگی-بیانگر-هویت-بشر-است
رئیس اداره میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی ماهنشان گفت: میراث فرهنگی در دنیای امروزی بیانگر هویت، حقیقت و تمدن یک بشر در مملکت اسلامی است.

نجف‌علی عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: میراث فرهنگی در دنیای امروزی بیانگر هویت، حقیقت و تمدن یک بشر در مملکت اسلامی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هر مملکتی که به میراث فرهنگی و گذشته خود ارزش قائل نشود هیچ فرد و قوم دیگری نیز به آن ارزش و بها نخواهد داد و روز به روز به جای آنکه در دنیا نام آوازه شود از یادها خواهد رفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی ماهنشان عنوان کرد: ولی با اهمیت دادن به میراث فرهنگی و گذشتگان می‌توان به این ارزش و اهمیت دست یافت.

وی تاکید کرد: حفظ آثار تاریخی به لحاظ وجود مزایای فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است و از رفاه اجتماعی و فرهنگی مردم حمایت می‌کند و غرور مدنی جوامع را ارتقا می‌دهد و به همان اندازه می‌تواند وسیله‌ای برای دست‌یابی به اهداف اقتصادی بلندمدت باشد.

عزیزی خاطر نشان کرد: ۳۱ اردیبهشت ماه به نام روز میراث رضوی نامگذاری شده است و به دلیل تقارن این روز با میلاد امام رضا (ع) است و بارگاه امام رضا (ع) به عنوان یک میراث معنوی و ملموس ثبت ملی شده است.

وی مطرح کرد: به علت آثاری که در موزه آستان قدس رضوی قرار دارد و مراسم و شئونات مذهبی به عنوان یک ارزش ملی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی ماهنشان عنوان کرد: از نتایج وجود موزه در یک شهر می‌توان گفت وجود موزه در یک منطقه سبب همبستگی اجتماعی می‌شود و سبب می‌شود مردم در موزه‌ها گرد آیند و از فرهنگ هم دیگر مطلع شوند‌.

وی ادامه داد: هم‌چنین موزه‌ها در جذب گردشگر در یک منطقه نیز حائز اهمیت هستند و از طرفی دیگر موزه‌ها مکانی برای نمایش آثار و تمدن گذشتگان نیز هستند.

عزیزی یادآور شد: مکانی برای نمایش آثار و تمدن بوده و ابزار مهمی برای تبادل فرهنگ از یک منطقه به منطقه دیگر است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴